HTML

Görög meló avagy Olasz meló 2

Megéri görög szállodába menni dolgozni ? Ha objektívan optimista leírásra vágysz a szakma sötét és világos oldalairól egyaránt, akkor haver, jó helyen jársz !

Friss topikok

Linkblog

Episode 5: 50 cent

2011.07.28. 14:22 WorthOrNot

Üdv mindenkinek !

Mostantól az időbeli sorrend helyett inkább témakörönként fogom írni a bejegyzéseket, mert kicsit el vagyok csúszva. Ebben a fejezetben azt fogom taglalni, hogy éltem 50 centből több, mint egy hétig és nem szenvedtem hiányt semmiből.

Pár héttel az érkezésem után járunk, a pénzt amit hoztam felelőtlenül elszórtam apróságokra. Fel se tűnt, néha vettem cigit = 3-4 euro,1 doboz sör = 1,2 euro, csips = 1,5-2 euro. Felmenni a bárba – 3 sör meg egy billiárd = 10 euro. Nem is csinál nagyon semmit az ember, de a pénz kifolyik a kezeiből. De utána legalább megtanultam, hogy lehet majdnem ugyanolyan jól szórakozni költekezés nélkül.

1.       trükk – ne vegyél sört a boltban, ha all-inclusive hotelben dolgozol – csapolj magadnak. Hivatalosan persze nem lehet ilyet csinálni, mert ha meglát a főnök, akkor nagy gebasz van. De van a színház, ami elég messze van a recepciótól és oda nem megy le esténként. 10kor kezdődik az esti show – kabaré, playback, versenyek a közönségnek és más programok. Nagyon vicces szokott lenni, az animátorok főnöke már 27 éve csinálja és nagyon jól tudja mi kell a népnek. Még ha többször is látod ugyanazt a show-t akkor is vicces, mert mindig rak bele valami újdonságot. És tudsz csapolni. Sör,ouzo,vodka,gin,rum,whiskey és a kísérők persze. Nyilván nem a legmínőségibb kategória, de szódával elmegy :P

Szinte mindenki aki 10kor végez, siet le a show-ra, ott kezdődik az esti lazulás a munkások számára. Ott szoktunk összespanolni jobban a vendégekkel, ebből alakulnak ki a menjünk le a partra vagy az erkélyhez piálni stb.

2.       2.trükk – csinálj szívességeket az embereknek, meghálálják.

A hotelnek van egy kis boltja, és elég sokat segítettem a csajnak aki ott dolgozik. Vigyáztam a boltra amíg elment valahova, levittem ezt-azt, felfújtam a gumimatracokat. Helyzet a következő: volt dohányom meg cigipapírom, de nem volt füstszűrőm, és 50 centem volt csak. Odamentem, hogy megkérdezzem mennyibe kerül és látta, hogy egy 50 centest szorongatok a kezembe, elmosolygott és odaadta ingyen (amugy 1 euro körül van a filter). Jó nem nagy az értéke, de a gesztus nagyon jól esett. Megmaradt a kis érmécském.

 

Minden este megyek a konyhába, mert le kell vinnem pár papírt nekik az érkezők számáról, hány doboz kaját csináljanak elvitelre stb. Látták, hogy milyen szorgalmas vagyok, és mikor arra jártam adtak egyszer egy szelet pizzát, és egyszer meg nekem is csináltak egy doboz kaját amit hazavihettem. Nájsz.

 

Az egyik arc a recepción elfelezte velem a borravalóját amit kapott, mert szoktam neki hozni üdítőt a bárból meg ezt-azt. 5 eurot feleztünk, szóval nem volt sok. De a 0-s egyenlegemet eléggé megdobta, egyből rendeltünk is 1-1 gyrost, mert szar volt az ebéd.

 

Egyik este disco volt. Találtam valahol 1 eurot, szóval már 1,5 euro boldog tulajdonosa voltam. A discoba az 50%-s kedvezményemmel pont kijön egy sör. Előtte betöltöttünk a színházban, az egyik orosz arc még elrohant a boltba, visszajött 2 üveg whiskeyvel, pezsgővel, chipsel. Sokan voltunk rá az igaz, de jó hangulat alakult ki. Bemutattam a tánctéren a robotmozgásomat és utána kiszáradtam kicsit. Mondom elköltöm a lovettámat, kikérem a söröm, nyújtom a pénzt, erre mondja a bármen, hogy nem kell fizetnem, a sört állja a főnök. Ránéztem a big-bossra, ő rám kaccsintott, én meghajtottam a fejem köszönésképpen és zúztam el cigizni. Ez az 50 centes nagyon velem akart maradni, már többször próbáltam vele fizetni, de mindig a zsebemben landolt a végén. El is raktam azóta szerencsepénznek.

 

Utána már megkaptam a fizumat 15-én, 50 euroval többet mint, amennyi járt volna. De úgy döntöttem erről a kis eltérésről itt nem kell tudnia senkinek :)

Igazából talán kicsit jobb fless volt 50 centből gazdálkodni, mint amikor tudod, hogy bármikor megveheted magadnak amit akarsz. Kalandosabb volt. De attól függetlenül, hogy van lóvém, próbálom úgy csinálni, mint ha nem lenne. Bevásároltunk liddlibe elég rendesen – tálca sör, üdítő, chips, rágó, felvágott, sajt. Minden ami kellhet otthonra. Gabi hazahozott egy üveg rumot, szóval most nagyon jól fel vagyunk szerelkezve. De ugyanúgy este a színházban iszunk, az otthoni sört ráérünk máskor is meginni. Meg nem szórom el a pénzt apróságokra, mint az itteni fiatalok közül sokan, de nekik szerintem nem is az a cél, hogy sok pénzt hazavigyenek 17 évesen. Mindennap vesznek a melóba egy chipset meg kakaót, ebédre egy doboz kólát meg csokit. Igazából sok felesleges faszság, de kb. napi 5 eurót tuti, hogy elbasznak csak erre és ehhez még hozzájön a cigi meg az esti piálás ha bárba vagy discoba mennek. Én személy szerint a bárba(ja, hotelen kívüli bárról van szó) már nem voltam több hete, az elején azért jártam fel, mert bejött, hogy tudok sörözni meg cigizni és netezni közbe. De rájöttem, hogy ennyi pénzt nem ér meg. Sörözni meg netezni a szállodából is tudok, cigizni meg kimegyek a teraszra, kibírom.

Ja és az egyik legjobb ingyenes szórakozási lehetőség – bemászni éjszaka a medencéhez. Este 6-kor bezárják őket és nincs ott senki. Színház mellett is van egy, az esik a legmesszebb mindentől, jó meleg a víz, lehet ugrálni a hídról, amit napközben tilos és a sörcsap is csak 1 percre van. Priceless !

Na itt véget ér a „Gazdálkodj okosan”, legközelebb a borravalókról fogok írni, csuma !

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gorogmelo.blog.hu/api/trackback/id/tr473107134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása