HTML

Görög meló avagy Olasz meló 2

Megéri görög szállodába menni dolgozni ? Ha objektívan optimista leírásra vágysz a szakma sötét és világos oldalairól egyaránt, akkor haver, jó helyen jársz !

Friss topikok

Linkblog

Episode 6: Keep the change please !

2011.08.04. 16:44 WorthOrNot

Ciao ragazzi !

Azt hiszem már írtam valamikor, hogy idefelé tartva két dollárjel volt a szemeim helyén, mert azt hittem, hogy csak úgy röpködnek majd a jattok. Pl. hogy 90 euro egy szoba egy éjszakára, odatolják a 100-ast és mondják, hogy „It’s okay, keep the change”. Hát semmi ilyenről nincsen szó, a szobák már jó előre ki vannak fizetve, mindenkinek voucherje van, pénzzel alig érintkezünk a recepción.

Első héten nem kaptam egy fillért sem, kicsit el is keseredtem. Láttam viszont, hogy a srác aki a bőröndöket szállítja szokott kapni és nem is kaphat rosszul, megfigyeltem, hogy be szokta váltogatni az apróit papírpénzre a nap végén. Megkérdeztem, hogy én is vihetek-e csomagokat, de mondták, hogy nem, nekem a recepción kell lennem, majd a srác hordja őket. Kibaszásnak éreztem, beszélek 3 nyelvet, amit rajtam kívül senki (kivéve az angolt persze) és a srác aki angolul meg szlovákul tud, amit itt kb. mindenki beszél, 100-szor faszábban jár mint én. Persze nem akartam már az első héten ugatni, mondom várok még egy kicsit.

Később amikor nem volt dolgom, ott álltam mint egy fa a recepción, megkérdeztem a főnököt, hogy segíthetek-e elvinni 1-2 bőröndöt, mert nagyon sok van belőlük és ne kelljen annyit várniuk rájuk a vendégeknek. Okés – viheted. Innentől kezdve, ha nincs dolgom és sok bőrönd van, akkor mindig vihetek párat. Sajnos ez nem olyan sűrűn szokott lenni.

Kb. minden második ember szokott adni jattot rá, általában 2 eurot. Persze vannak szélsőségek. Volt hogy majdnem sérvet kaptam, annyi csomagja volt az embernek, és épphogy megköszönte. Volt akinek egy kerekes bőröndje volt, amit 30 méterre levő szobába gurítottam, és adott 2 eurot. Volt akit el kellett költöztetni hotel egyik végéről a másikba, arra 5 eurot adott. Szóval azért lehet gyűjtögetni.

Borravalót szoktak hagyni távozáskor is, 5-10 euro között. Pl. ha sokat foglalkozol a vendéggel nyaralása közben, segítesz neki, taxit rendelsz, adsz tippet hova menjen, mint nézzen meg stb.  De erre kevesen szoktak hagyni. De volt egy tag akivel egy szót nem beszéltem, és odanyomott egy 5-öst J

Vendégek érkezésekor eddig 2-szer fordult elő, hogy kaptam valamit. Egy arcnak odaadtam a kulcsát, és odacsúsztatott egy 5-öst . Egy másiknak meg kemény stílusa volt, az útlevélbe rakta bele a 10-st (vagy csak ott felejtette :D ), szóval az kapja aki végzi az adminisztrációt és az hálistennek pont én voltam :P

De a legtöbbet akkor lehet kapni, ha valakinek valami nagy szívességet teszel. Ez is ritkán fordul elő, de előfordul az a lényeg. Az egyik kedvencem, amikor egy orosz nőnek beteg lett a gyereke(elkezdett köhögni), kijött az orvos megnézni a srácot és felírt egy receptet, mert nem volt nála orvosság amire szükség volt. Vasárnap este volt, a környékbeli patikák zárva. A recepción mindenki el volt foglalva, szóval nem tudtak nagyon segíteni nekem, hogy ilyenkor mit lehet tenni. Google haverom megsúgta, hogy a legnagyobb városban (Kos city) a szigeten van ügyeletes patika, de az is 9-ig van csak, szóval sietni kell. Közöltem a nővel, hogy merre van, de mondta hogy ő nem tud nyelveket, meg nem akarja cipelni a srácot, menjek el én taxival, fizet mindent. Oh-la-la ! Kimozdulhatok egy kicsit, már tárcsáztam is. Kos város 25 percnyire van taxival, ugyanannyi vissza + amíg megveszem a gyógyszert. Legalább egy órán át új ingerek fognak érni – örültem. Hát és amikor megláttam, hogy a taxis rágyújt a kocsiban és nekem is megengedte, nagy királynak éreztem magam. Száguldunk, bagózunk, kis csevegés, nézem a tájat. Amikor megvettem a gyógyszert, kurva nagyot röhögtünk a taxissal, hogy az orvosság 2,5 euroba került, a taxi meg 50-be. A nő is kicsit furcsán nézett, hogy milyen gyógyszer az, ami ilyen olcsó, tuti hogy nem fog segíteni. De azért adott egy 10-s grátiszt, mert biztos látta, hogy nagyon igyekeztem. Másnap amikor láttam, megkérdeztem, hogy segített-e a szer, és igen volt a válasz. Mindenki happy.

Van még egy hasonló sztori, fülgyulladás elleni csepp kellett egy magyar családnak. De akkor nem volt sürgős, mondtam, hogy úgyis megyek be du. a városba, majd megveszem nekik. Este átadtam a gyógyszert (fura, de az is 2,5 euro volt, lehet vmi szabvány ár :D), 10-t akart adni, amíg elszaladtam váltani, meggondolta magát, és még egy 5-st hozzácsapott :)

Szoktunk kapni édességeket is, svájci csoki volt az eddigi legjobb fogás.

A leírásból úgy tűnhet, mintha sokat kapnék, de nem annyira. Ez majdnem az összes sztori egy hónap alatt, de jobb mint a semmi.

A végére hagytam egy utolsó borravalós sztorit, amit a Mejszinek szánok. Méghozzá azért, mert a „szegény orosz kisfiú” módszer vált be és ő azt imádja :D

Munkaidőn kívül voltam, mentem netezni a hotel-lobbyba. Megláttam egy idősebb párt akiknek már segítettem régebben valamit. Oroszok, de elköltöztek Németországba. Odaültem beszélgetni kicsit, milyen volt a nyaralás, mit néztek meg stb. Utána ők is elkezdtek kérdezgetni, honnan vagyok, milyen a meló stb. Elmondtam, hogy nem keresek olyan jól, mint amiről szó volt, de hogy meg kellett próbálni, mert otthon is nehéz melót találni, itt meg ha nem is keresek jól, lehet hogy találok egy jobb helyet jövőre, vagy lehet hogy ugyanebbe a hotelbe visszahívnak jobb fizuval, ha jól nyomom, és akkor a csajom is le tud jönni. Mert most nem tudott jönni, de muszáj volt otthon hagynom, mert ha nemet mondok a munkára, nem valószínű hogy lejutok valaha is, szóval felnőtt döntést kellett hoznom. Épp elbúcsúztam, mert mennem kellett, amikor mondták, hogy várjak egy kicsit, és adtak egy 10 euróst, hogy több motivációm legyen melózni :) Thank you very much, sir ! Poor russian little boy RULEZ :)

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://gorogmelo.blog.hu/api/trackback/id/tr263125839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mejszi 2011.08.09. 22:06:26

Tudtam, hogy nem kell már sokat várni a szegény orosz kisgyerek szövegre...És így egyből egy Orosznak...átvered a bajtársaidat is te SZÉGYENTELEN!!!
:D :D

mejszi 2011.08.09. 22:07:44

Azon csodálkozom, hogy még nem vagy a szálloda igazgató jobb keze...

WorthOrNot 2011.08.10. 22:06:42

Ez nem nem átverés, hanem a szomorú igazság :D
süti beállítások módosítása